Den här nya boken om en osannolik hjälte får strålande recensioner

instagram viewer

Goblins, spöken och... vitlök?! Du läste rätt, och den här nya grafiska romanen om vitlök, en modig liten grönsak och härligt ovanlig hjältinna, är en av våra favoritnyheter för säsongen – det är den perfekta Halloween-godisen (och kommer inte att hålla fast vid din tänder!). Om du vill bygga upp förtroende för din lilla ghouls läsförmåga (i åldern 6+) eller bara fylla hösten med en mysig äventyrlig läsning, Vitlök & vampyren av Bree Paulsen är den gårdsfärska boken du behöver i din hylla nu.

Läs ett exempel på kapitel Vitlök & vampyren och lägg till den i din samling idag!

Vitlök känns som om hon alltid gör något fel. Åtminstone med sin vän Morot vid sin sida och den vänliga häxan Agnes som uppmuntrar henne, Garlic är glad över att bara sköta sin trädgård, där den är trevlig och säker. Men när hennes by av grönsaksfolk får veta att en blodtörstig vampyr har flyttat in i närheten slott är de alla överens om att vitlök, trots hennes rädsla och självtvivel, är det självklara valet att konfrontera honom. Och med alla som räknar med henne, går Garlic motvilligt med på att möta den mystiska vampyren, i hopp om att hon har vad som krävs.

click fraud protection

Vitlök & vampyren är till rea nu - få ditt exemplar idag!

"I den här duntäcken i en grafisk roman upptäcker Garlic att hon är modigare och mer kapabel än hon någonsin trodde när hon uppmanas att rädda sina vänner. Färgpaletten är folkloristisk och bygger på frodiga jordtoner för att framhäva denna mysiga lilla by där människor och grönsaker lever harmoniskt – det här är cottagecore rakt igenom."

Bulletin från Centrum för barnböcker (stjärnmärkt recension)

"Undersköna konstverk med antropomorfiserade växter och färger som påminner om de som används i Kate Greenaways berättelser gör detta till en fröjd att läsa... Perfekt för kapitelboksläsare och uppåt, detta kommer att glädja alla som vill ha ett lätt äventyr tungt på vänskap och självförverkligande."

- Bok lista

Börja läsa Vitlök & vampyren med dina små andar idag!

— Jamie Aderski